2016/08/16

Szellem a ködben

Egy viszonylag rövid bejegyzést szeretnénk megosztani veletek egy kurta és hirtelen jött kalandról.
A történet lényege, hogy ingyen nevezést kaptunk (mindazok akik rendszeres résztvevői az Ázsia Túra verseny sorozatnak) a nagy túra ukrajnai szakaszára.

Tudjátok ez az a nagy kaland, ami minden nyár július elejétől tart augusztus végig. A résztvevők maratoni, sőt hazai szinten rekord távokat autóznak le hegyen völgyön és sivatagon át Ázsia felé. Most éppen Kínáig autóznak, hogy ott látogatást tegyenek az ujgur területeken.

Kaptunk az alkalmon, hogy kicsit gyötörjük magunkat és az autót Kárpátalján.
Ketten mentünk - édesapám és én - amolyan családépítő tréninget tartva apa és fiú közt.
Az első napon együtt rajtoltunk a Kínába igyekvőkkel majd végigkísértük Huszár Barnabásék egy versenynapját, akik Kazahsztán fővárosáig versenyeztek majd onnan túrázva Kínáig mentek.

Aztán másnap miután elült a zsivaj és a cirkusz tovább robogott, apámmal kettesben felmásztunk egy közel 1700 méteres (Kárpátalja egyik legmagasabb) hegycsúcsra. Az indulás estéjén még szakadó eső másnapra elállt és őserdő szerű párába burkolta a tájat.
Meg megállva néma csönd nehezedett ránk a sokszor csak pár méteres látótávolságban.
A hegycsúcson - egy kevésbé dicső korszak hatalmas beton kolosszusainak társaságában, dacolva a történelemmel - állt egy megszégyenített határoszlop. A betonkolosszusok egykor lokátor és radar rendszernek adtak biztos talajt.

Ma kék jelzésű turista út szeli keresztül mely végigfut a hegygerinceken nagyjából követve Nagy Magyarország régi keleti határát.
Utunk lefelé nehezebbre sikerült, mint gondoltuk köszönhetően az esőzésnek, ami helyenként eltüntette az utat. Végig csak azon járt az eszünk, hogy csak kidőlt fa ne legyen előttünk meg, hogy láncfűrész nélkül még egyszer nem megyünk oda (ezt is hozzácsaptuk a múltkori fogadalmakhoz, amiből persze semmi sem valósult meg és mi mégis megint a hegyen voltunk). Végre megcsodálhattuk Szolyvát - kalandjaink korábbi szálláshelyét és körben az általunk már bejárt hegyeket.